کد خبر: ۸۳۶۳۸۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
تشدید برخورد قضایی و امنیتی با یک مسئله فرهنگی

اخطار پلمب به مجتمع‌ها و رستوران‌های معروف تهران بخاطر بی‌حجابی| مجتمع تجاری «اُپال» پلمب شد

یک رسانه وابسته به نهادی خاص نوشته است: مجتمع تجاری اپال در تهران علی‌رغم دریافت تذکرات متعدد در خصوص کشف حجاب به‌علت تمکین‌نکردن به هشدارها پلمب شد.
اخطار پلمب به مجتمع‌ها و رستوران‌های معروف تهران بخاطر بی‌حجابی| مجتمع تجاری «اُپال» پلمب شد
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری فارس نوشته است: طرح برخورد با کشف حجاب از ۲۶ فروردین در سه حوزه خودرو، معابر و اماکن به مرحله اجرا در آمده است. در حوزه صنوف در خصوص کشف حجاب و رفتار خارج از شؤونات اسلامی ابتدا به آن‌ها تذکر و اخطار پلمب داده شده و در صورت عدم تمکین پلمب خواهند شد که این موضوع شامل باغ تالارها، رستوران‌ها و مراکز بزرگ هم خواهد شد.

این رسانه وابسته به سپاه افزود؛ ارائه تذکر و صدور هشدار پلمب شامل تمام واحد‌های صنفی شده که کشف حجاب در آن‌ها صورت گرفته‌است...از جمله واحد‌های صنفی و رستوران‌هایی که در روز‌های اخیر در پی کشف حجاب تذکر و اخطار پلمب گرفته است می‌توان به رستوران معروف تنفوراور مربوط به علی دایی در کامرانیه اشاره کرد؛ همچنین رستوران نامبر ۶ متعلق به بستگان درجه یک کریم باقری، رستوران هیچ مربوط به بهاره رهنما، رستوران باب البحر مربوط به علیرضا منصوریان، کافه لوتک و رستوران کساب محمد رضا گلزار، از جمله واحد‌های صنفی هستند که به علت کشف حجاب اخطار پلمب برای آن‌ها صادر شده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که اخطار پلمب پلیس اماکن برای واحد‌های صنفی متعلق به وزارتخانه جهاد کشاورزی نیز صادر شده است.

در این بین اداره اماکن به سراغ پاساژ‌ها و مجتمع‌های تجاری هم رفته و با توجه به شرایط موجود در آن‌ها به هیات مدیره مجتمع‌ها تذکر داده است؛ در این بین اخبار واصله حاکی از آن است که به مجتمع تجاری اوپال، تذکرات متعددی در خصوص کشف حجاب در آن صادر شده که در صورت بی توجهی هیات مدیره، احتمال تعطیلی آن مجتمع متصور است.

گفتنی است اخبار و مشاهدات عینی حکایت از این دارد که اداره اماکن به علت کشف حجاب، تعدادی از واحد‌های صنفی کاخ موزه سعدآباد پلمب کرده است و در این بین هیچ فرقی بین پلمب واحد‌های متخلف وابسته به میراث فرهنگی با واحد‌های دیگری همچون واحد‌های شخصی نیست؛ چراکه نصب بنر بر روی واحد‌های صنفی متخلف نشان از برخورد پلیس با این موضوع دارد؛ چنانکه در خیابان شریعتی، مطهری و شهدای ناجا چند داروخانه از جمله حنا بقایی، دکتر سبحانی، دکتر بابک و دکتر مصباحی به دنبال کشف حجاب کارمندانش پلمب و بنر مربوطه بر روی داروخانه‌ها نصب شده است.

لازم به ذکر است در هفته گذشته خبر پلمب رستوران قلعه نویی به نام باکارالانژ در ونک به علت کشف حجاب خبرساز شده بود.

در روزهای اخیر برخورد پلیس با افرادی که پوشش رسمی را رعایت نمی کنند، شدت گرفته است. اخیرا نیز برخی گزارش ها از درگیری بر سر حجاب در باغ شازده ماهان کرمان و مرگ یک زن منتشر شده بود.

این طرح جدید پلیس برای مقابله با بی حجابی انتقادهایی را نیز در پی داشته است. با این حال، مجلس، دولت، قوه قضائیه و جریان اصوگرا از این طرح حمایت کرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
9
89
کل مملکت و پلمپ کنین تا ببینیم به کجا میرسین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
8
76
اپال پلمب شد!
مملکت رو تعطیل کنید. خودتون رو خوب نشون بدید.
بهلول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
6
84
خیلی هم عالی . همه رو پلمپ کنید تا نارضایتی از اینکه هست بیشتر بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
92
16
درود بر پاسداران حریم حجاب و عفاف.
ناشناس
|
Turkey
|
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
80
11
کی این سایت رو فیلتر میکنن به امید خدا
ناشناس
|
Poland
|
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
6
75
چرا مردم را روبروی یکدیگر و دودستگی و دعوا و کنک کاری می کنید!
کنترل اگر از دست برود به این سادگی بر نمی گردد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین